23948sdkhjf

Møbler for en milliard – Lars Larsen-selskab starter ny fabrik

Vækstspring hos møbelkoncernen Scancom International sender omsætningen over en milliard kroner. 

Selskabet, der indgår 100 pct. i Lars Larsen Group, øgede afsætningen med 331 mio. kr. til 1.2 mia. kr. i 2018/19, mens resultatet (EBITDA) på 71,4 mio. kr. var næsten 20 mio.kr. bedre end året før. 

Det oplyser Scancom i en pressemeddelelse. 

Koncerndirektør Stig Maasbøl giver i meddelelsen udtryk for, har er”yderst tilfredse med den positive udvikling”, primært fordi møbelselskabet har leveret på strategi og de opsatte mål. 

Ny fabrik med mere
Scancom investerer i at udvide kapaciteten, ikke mindst ud fra en forventning om øget efterspørgsel. 

- Vi har øget vores investeringsniveau i kapacitetsudvidelse og automatisering. Blandt andet ved at etablere en helt ny fabrik i Vietnam på 14.000 kvm, fortæller Stig Maasbøl, og fortsætter: 

- Men vi har ikke kun investeret i den traditionelle drift. Vi har også etableret et ScanCom Academy i Vietnam, og opstartet henholdsvist et Talent- og Trainee Management Program, samt målrettet fokus på innovation af bæredygtige materiale- og produktudviklinger. 

Forventningen om øget efterspørgsel tilskriver Stig Maasbøl blandt andet firmaets arbejdet med bæredygtighed i produktionen. Som eksempler på, hvad det fokus betyder i praksis, fremhæver han udvikling og kommercialisering af designs, hvor udgangspunktet har været maksimal anvendelse af genbrugt plastaffald fra henholdsvis hav og land. 

- Vi er lykkedes med begge projekter, og er derfor i stand til at producere møbler, hvor alt plastic stammer 100 pct. fra genbrugsplast fra enten hav eller land, mens stolene selvfølgelig er lavet med ben af FSC-certificeret træ, siger Stig Maasbøl.

Fakta: ScanCom International 

ScanCom International A/S, som indgår 100 pct. i Lars Larsen Group, er en international aktører på markedet for design, udvikling og ansvarlig produktion af udendørsmøbler.

Selskabet beskæftigere på verdensplan mere end 4.300 medarbejdere, som primært er ansatte på virksomhedens egne fabrikker i henholdsvis Brasilien, Indonesien og Vietnam.

Salget drives udfra egne kontorer i Europa, USA og Asien, mens der findes globale showrooms i henholdsvis Saigon, Vietnam og Palma, Spanien, hvor kollektioner udvikles i samarbejde med kunder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111